Wednesday 24 April 2013

Hilangkan Simpul Biawak@cramp & Ostematrix Shaklee

Petua Terkena Simpul Biawak atau Tarik Mengkarung

Hmm..sebut je Simpul Biawak@Tarik Mengkarung@cramp, mesti siapa2 yang pernah mengalaminya akan menunjukkan ekspresi muka yang bermacam2..kalau nak cerita sakitnya..Allahuakhbar!! Tempoh kesakitannya pula..ada yg lama dan ada yg sekejap itu terpulang kpd cara mengatasinya..ada yg pernah kena di kedua2 betis pada satu masa? Di bawah ini ada cara & petua menanganinya..Mari kita lihat!!

1. Minum banyak air dan makan kacang bergaram (Pastikan garam ada walaupun sikit dalam makanan anda).
2. Banyakkan makanan berpotassium tinggi seperti pisang.
3. Banyakkan minum susu, beras basmathi atau biskut bijan.
4. Tekan tapak kaki dan picit-picitkan agar cepat lega.
5. Picit ibu jari kaki sekuat hati untuk 60 saat.
6. Picit bahagian pergelangan kaki.
7. Tarik semua jari kaki.
8. Sapu minyak panas pada jari kaki dan atas kaki (dekat tulang-tulang kaki).
9. Kalau anda sedang duduk, terus bangun dan cuba berjalan (memang mulanya sakit, tetapi akan cepat hilang kalau anda bergerak).


Sanggup ke anda nak menghadapinya setiap hari setelah tahu cara melegakan Simpul Biawak ni?

Dari pengalaman saya sendiri ketika hamil anak pertama..boleh dikatakan setiap malam Simpul Biawak ni menjamah betis saya..yang jadi mangsa waktu tu mestilah En Suami..dah la tidur saya terganggu..En suami pun terkena tempias gangguan tidur jugak..masa tu memang saya x tau petua2 ni..terima & pasrah je kalau si biawak ni datang menjengah sampai lah bersalin barulah hilang..

So start dari pengalaman tu..dalam hati dah nekad, kalau preggy yg second nanti memang nak tangkap & sembelih si biawak ni biar tak datang kacau lagi. Masa tu macam2 saya search & terjumpalah petua ni..tp sayangnya, petua ni tak menjamin si biawak tu tak akan datang lagi..akhirnya saya terjumpa ni..
Ostematrix ni memang amat membantu menyelesaikan masalah simpul biawak saya, saya langsung tak jumpa si biawak semasa kehamilan yang kedua..sekaligus menyelesaikan masalah usus saya yg kurang bekerja & mengakibatkan saya terpaksa memeram seminggu bahan buangan saya@ kata lain sembelit!! Alhamdulillah..

Jom tengok apa lagi fungsi & siapa yg boleh ambil si Ostematrix ni..


Meh saya tolong Highlight kan..

  • Membina & menguatkan tulang & gigi yang sihat
  • Membantu dalam masalah gastrik
  • Membantu dalam masalah sembelit
  • Menstabilkan tekanan darah & mengurangkan stress
  • Wanita hamil & menyusukan memerlukannya dalam amaun yang lebih tinggi (berkongsi kalsium)
  • Memulihkan kekejangan otot & kebas-kebas
  • Berperanan dalam tidur & membantu dalam kerehatan otot (tidur lebih lena)
  • Mencegah & merawat tulang rapuh (Osteoporosis)
  • Kanak-kanak & remaja memerlukan amaun kalsium yang tinggi bagi tumbesaran
  • Mencegah obesiti
  • Meringankan sakit semasa period (sengugut)
#creditpicsitisarah

No comments:

Post a Comment